tisdag 10 februari 2009

Loppisfynd

Dem här kaffekopparna stod och väntade på mig på Röda korset sist jag var där. En äldre kvinna tittade på dem och kommenterade att de var söta och att hennes mamma haft likadana. Jag är ju precis som en gammal tant! Gillar allt som är guldigt, krusidulligt, rosigt, gnistrande och fint! Jag köpte ju jättefina koppar förra året - även de med rosmönter. Men sån är jag ju - mer av allt! Min man förstår inte riktigt det där utan kommenterar hela tiden "Var ska du ha dem?" Äh det löser sig!
Jag adopterade även den här fina vita anden från Röda korset.
Solen skiner idag och det är helt otroligt vackert med den gnistrande vita snön. Det är så härligt med solen och man blir så himla glad! Det känns som om man får en vitamininjektion!
Stolarna på balkongen står ihopslagna i solljuset. Ååh vad jag längtar till sommaren då de kommer till användning!!

11 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Hej,

tack för din gulliga kommentar!

Vilket underbart vinterväder ni har, längtar efter sådana där soliga vinterdagar med mycket snö.

Vilka rara kaffekoppar du fyndat.

Kram
Katarina

livet på utanäs sa...

Hej du !

Ja, äntligen skiner solen på oss , vi struntar i kylan ...

Jo du , man är som en liten tant ... född i fel sekel ... =)
Underbara koppar du fyndade ,det är kul att vara sakletare på loppis ...

Ha nu en härlig vinteronsdag !
Kram/ Sussi O

Ingrid sa...

Ja här får man också klä sig rejält i dag, - 30 C så man håller sig för skratt. Men vacker är det ute.

Vilket fynd du gjort!!

~Livet i byn

Vända blad sa...

Hej! Vilka jättevackra koppar du har fyndat, förstår att du föll för dem...Jag gillar också "tantsaker", tänk om man levt för 100 år sedan...
Har en liten utmaning till dig om du orkar och har lust!
Kram Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Japp, så var telefonen och datorn igång igen! Nu gäller det bara att hinna ikapp alla mysiga inlägg man missat.
Ja gissa om jag längtar till sommar och värme. Idag visar tempen på-24 grader. Då är det inte roligt att bo i Norrland.

Kram Viveka

Olivia sa...

Heej!
Vilken fin blogg du har.. Kommer hålla koll på dig det kan ja lova :) Älskar kaffekopparna. Har nästan lika dana hemma.
Ha det bra // O L I V I A

Ingrid sa...

Vad kul att du vill vara med och tävla, nu håller vi tummarna. Ser att du länkat också, då får du två lotter.

~Livet i byn

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Känner igen den där kommentaren: Äh, det löser sig...
Den brukar jag också använda...hihi
Kram
Marie

Gårdsromantik sa...

Vilket fint fynd!

Gillar jag också - så då är väl jag också tant?

Kram Maud

Rosa Hemmet sa...

Söts koppar och fat, fina att ställa fram i alla lägen, förr var det nog bara vid speciella tillfällen finporslinet fick komma fram :)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Söta koppar! Men det som väcker mitt habegär är ditt vitblåa satsbord, vilket fynd! Jag har ett satsbord framför tv:n och det är så praktiskt att skjuta ihop och dra ut bord allt efter behov.