lördag 14 februari 2009

Alla hjärtan dag

Idag är det inte bara hemma hos mig det går åt något kilo gelehjärtan! :-) De är ju faktiskt ganska goda också. Jag gillar hjärtskålar så jag har några varianter.
Denna söta keramiktavla har min syster fyndat på Röda korset. Den kommer att ligga i mitt förråd till mors dag så vi kommer att ge den till vår mamma tillsammans med en stor rosa ros som hon kan plantera ute. Visst är den fin?



Apropå fin. Jag önskar att jag kunde visa tavlan min yngsta son gjorde till sin flickvän men jag vill inte lämna ut honom. Han skrev en så jättefin och gullig text till henne, ramade in den och jag gjorde ett paket (se ovan). Jag har köpt nya gardiner. Jättefina! Lite oväntade för att vara mig. Jag brukar inte inreda i svart - det är lite för modernt för mig. Men dessa är lite mer gråaktiga och kommer att passa mycket bra i mitt kök. De är dessutom ett fynd från Dollarstore, 50 kr för ett par panellängder.

Ha en fortsätt härlig hjärtlig helg!

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas du hade en fin alla hjärtansdag i går. Gardinerna är superfina, de blir säkert ännu snyggare på plats. Det brukar vara så.

~Livet i byn

Vända blad sa...

Vilka fina bilder du visar! Gardinerna är ju jättesnygga, snacka om fynd!
Kul att läsa din utmaning, du fixade den galant!
ha en bra dag!
Kram Maria

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina gardiner!
Vilken gullig tavla, hon blir säkert jätte glad.
Ha de bra!
Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Gardinerna ser fina ut tycker jag... de kommer säkert att bli bra, när de kommer upp!
Kram
Marie

Färjtorp sa...

Jodå såna hjärtan fanns på mitt bord med i lördags!! Hoppas din helg blev bra.
Tavlan var jättefin.

Kram Johanna

Färjtorp sa...

Jodå såna hjärtan fanns på mitt bord med i lördags!! Hoppas din helg blev bra.
Tavlan var jättefin.

Kram Johanna

Golden&Vitt sa...

Gardinerna är jätte snygga!

Vad glad eran mamma ska bli när hon får tavlan.

Ha en bra dag/ annika

ps. vilka loppis fynd du gjort..kaffekopparna wow..

Gårdsromantik sa...

Så snygga gardiner - måste jag kolla upp imorgon.


De där gelehjärtana glömde vi ju bort.

Kram Maud

Karin Lindström sa...

Hej!

Hoppas allt är bra med dig, det var länge sen. Jag har försökt att kommentera ett par gånger förut, men inte lyckats. Ibland strular ju blogger tyvärr!

Så fina gardiner och vilket pris. Dollarstore verkar vara ett riktigt fyndställe. De finns ju inte här nere hos oss tyvärr!

Tusen tack för din hälsning! Jag kan knappt tro det själv, och det är så roligt!

Ha det så bra!

Kram
Karin

Färjtorp sa...

Hej.
Jag tror att Leilas nya program skulle börja 4 mars om jag inte minns fel.
Ha det bra
Kram Johanna