fredag 26 september 2008

Höstfärger

Min svartaronia är helt fantastisk med sina härliga höstfärger! Var tvungen att fota den nu för jag tror att bladen kan flyga i väg under helgen. Det stormar ute redan nu. Grannens rönn har tappat i stort sett alla sina blad på någon timma.

Så här röda blad har en av mina rosenbuskar. Helt knallröd är en gren! Det kanske inte framgår så där jättetydligt av bilden.

Den här ljungen fick jag i samband med kräftskivan. Jättefin med både vit och rosa färg. Den finns på min trapp vid entrén.

14 kommentarer:

Leamarlené sa...

Tänk vad många färger hösten har att ge oss. Det är ju så vackert ute just nu...gäller bara att ta till sig det och inte rusa förbi..för snart är det vinter. Jag har lätt för att rusa men försöker att stanna upp och tänka efter.
Kram Marlené

Mjuka sa...

Först av allt måste jag säga att du har ett himla bra bloggnamn!!! sen är det underbara höstbilder!
kramar M

Anonym sa...

Visst är höstfärgerna vackra men nu i helgen svävar mycket av bladen iväg för det stormar ju och regnar. Så himla mysigt att kura inomhus med brasa och tända ljus.
Kram Susanne

IKT i min vardag sa...

Här blåser det redan en del så det var smart att ta lite fina kort medans bladen är kvar!

Kram Linda

Karin Lindström sa...

Hej!
Vilka underbara höstbilder. Härligt det verkade med er kräftskiva också. Här blåser det på ordentligt nu, och jag har visst missat att det skulle kunna storma! Har haft barnkalas för min äldsta och min lillkille har drabbats av feber. Fullt upp med andra ord.

Ha en fortsatt skön helg!
Kramar
Karin

Vitt och blandat sa...

Hej - visst är det alldeles underbara färger ute =) Tror faktiskt att träden klarade höstblåsten, för mycket av bladen är ju kvar!!! Nu ska jag å min son gå ut å njuta av höstsolen. Hoppas att er helg är bra, varm kram/Anneli

Vända blad sa...

Härliga höstbilder! Hos oss blåste det mesta av löven bort nu under helgen, bara rosenbusken lyser av färg, samma som hos dig! Vilken mysig kräftskiva ni verkar ha haft...och visst är det väl en hoya du fick. Har du sett Pernillas (Huset mitt i byn)? Om inte så är den värd att kolla in...
Ha det gott! Kram Maria

Carina sa...

Så mysiga höstbilder...jag älskar aspens blad nu som lyser knallgult, om jag kommer ihåg att ta med kameran på onsdag så ska jag knäppa några kort i Gäddvik på träden där, lyser solen är det helt underbart att se. Va kul att historien glädjer många, och att den gick hem annars brukar jag vara väldigt dålig på att "berätta" historier.
kram
carina

Vita hjärtan sa...

Vilken otroligt fin ljung...har aldrig sett någon ljung i både vitt och rosa.

Kram Annemari

nettans lantliga hem sa...

Kul med kräftskiva, hoppas din blomma växer. De blir så vackra färger ute på hösten
Ha en bra vecka!
Kram Nettan

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilka vackra höstfärger! Det har ju varit en bra höst i år, de vackra färgerna har hållit i sig länge.
Vad bra han var den där som sjöng Billie Jean på din länk!
Förresten, får jag lägga till en länk till dig på min blogg?
Ha en skön helg! (trots kylan)

Gårdsromantik sa...

Härliga höstbilder!
Idag har jag hört att det snöar...men det är bara hörsägen.

Nåja någon gång måste det ju komma.

Kram Maud

Viveka i Bläckhornet sa...

Hösten är egentligen inte min favorit årstid men den bjuder onekligen på en fantastisk färgprakt.

Kram Viveka

tinginneoute sa...

Tänker du komma ner till lilla skåne en gång så får du säga till. Är alltid kul att träffa de man kikar in hos. :-)
Gud så mycket äpplen du har fått. Härligt röda.
Ha en bradag!!