fredag 12 september 2008

Röda äpplen

Äpplena har övergått till att vara i stort sett helröda. Sist jag smakade dem så var de jättesura men det börjar vara någon vecka sedan. De blir klara i september och det ska bli spännande att se om de blir goda i år. Jag är trött och orkade inte ens gå ut på gården för att ta en närbild utan stod på balkonengen och fotade mot trädet. Det är fredag.... Jag har övertalat maken att med mig ut på restaurang. Han var inte svårövertalad kan jag säga. Det blir en bra start på helgen.

Ha en härlig helg! För det ska jag. Because I'm worth it. :-)

5 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Hej!

Härligt med egna äpplen!!
Grattis till dina utmärkelser!!!

Javisst, Grekland är verkligen ett härligt resmål. Är inte så berest, men gillar det landet! Verkligen god mat som du säger!!!

Hoppas brädan passar in hos dig!

Ha en skön helg själv!

Kram Ellinor

Gårdsromantik sa...

Så röda och goda de såg ut - måste kolla om våra rodnat - dom var då så sura för någon vecka sedan.

Mysigt med restaurangbesök!

Kram Maud

Vitt och blandat sa...

Hej! Du, den där David, oj oj oj vilken pipa!!!!! Han kommer definitivt att vinna hela rasket =) Underbar version av Billie Jean. Härligt med äpplen på gården och härligt med restaurangbesök - hoppas det smakade =) Varma kramar/Anneli

IKT i min vardag sa...

Underbart med egna äpplen. Jag får mina från min mamma. Har en ny äppelbok med mycket gott man kan göra som inspirerar. Har också ägnat mig åt att "skörda" i helgen.

Har tagit mig tid till att surfa runt ordentligt i dag bland alla bloggar och då hittade jag din, kul!

Kram Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är det riktiga äppel-tider! Det är så vackert med alla röda äpplen överallt...
Hoppas ni var på en härlig restaurang...
Kram
Marie