torsdag 4 september 2008

En kväll i höstens tecken

En kryssboll finns på vår trapp. Suddig bild tyvärr men det är en härlig färg på blommorna tycker jag!

Vad mycket rönnbär det är i träden! Det blir alltså lite snö i vinter eftersom träden inte orkar bära dubbel börda. Det är verkligen höstigt med rönnbär. Jag blir alltid glad de år det är mycket bär. Det är så vackert. Snart kommer sidensvansarna och förgyller tillvaron en stund - om man lyckas vara hemma och se hur de vinglar omkring. Fast det har inte varit kallt ännu så det dröjer några veckor innan det är dags för dem.
Min rosentry är fylld av gula bär.
Det är en härlig färg på nyponen i bergrosen!

Jag har kommit hem från jobbet, slängt in en pannkaksplåt i ugnen och tittar ut genom fönstret. Vilken härlig kväll!! Så jag snabbfotade bilderna ovan medan pannkakan gräddades. Det är mycket på arbetet och jag är trött när jag kommer hem. Det blir inget gjort här hemma. Inget - fast jag har massor som borde göras. Städa exempelvis. Men idag ska jag försöka orka fara och handla det mest nödvändiga och sedan se fortsättningen på Idol. Det kändes så där igår. Men det kanske kommer igång bättre idag. Så det lär inte bli något vettigt gjort ikväll heller. Men i helgen får jag ta mig i kragen och komma igång bättre.

Nu ska jag samla tonåringarna så att vi kan äta! Min man är bortrest och kommer hem i morgonkväll.

Inga kommentarer: