fredag 26 september 2008

Helg igen!

Ja ni fattar ju! Jag är förkyld så det kommer inte att bli mycket gjort i helgen. Jag ska dricka varmt te med halstablett i (klart beroendeframkallande när man är förkyld!) och ta det lugnt. Yngsta sonen fyller 16 (!) i morgon så det blir ett litet kalasande trots allt. Vi har redan firat lite grann eftersom hans kusin fyller år några dagar före och vi brukar slå två flugor på smällen. Min man ska på basket i kväll så jag får hänga framför tvn (eller datorn) själv i några timmar.

Det här ovan är en närbild av en vaxduk jag köpt för längesedan men inte riktigt gillade så jag har ännu inte använt den. Nu kan jag inte riktigt begripa varför! Duken är beige, kraftig kvalitet och jättefin med textil yta och glansigt mönster. Det kändes jätteroligt att lägga ut den på vardagsrumsbordet och nu är jag sugen på att hänga upp beiga gardiner och ta fram röda (och beiga) detaljer i övrigt i rummet.

Blomman i röret var en present vid kräftskivan. Man vattnar i röret och häller ut överflödigt vatten. Jag tror att det är en hoya men de jag fick den av visste inte. Den är jättefin och det ska bli spännde att se om den växer något! Jag är inte så bra på att ta hand om krukväxter inne - jag är bättre på att ta hand om växterna ute i rabatter och uteplanteringar.

Jag önskar er alla en härligt lång och skön helg!

Inga kommentarer: