fredag 26 september 2008

Kräftskiva

Förra helgen åt vi kräftor med våra vänner och då hör det till att det ska vara snapsvisor och hattar samt lite höstig dekoration. Vissa kräftor var hårda i skalet och lite svåra att öppna men det är tur att man har nötknäpparen... Min man hade bakat långpannebröd och jag gjorde en het kräftmajo - och den var verkligen het! Ni ser lite av dukningen ovan på den lite mörka bilden.

Till efterrätt hade jag gjort Arlas chokladkolapaj med lingon. Den var jättegod så den kan jag verkligen rekommendera! Jag hade fått ett dessertvin rekommenderat på Systemetbolaget och det passade verkligen jättebra till efterrätten. Det är kul att prova lite nytt tycker jag. Jag gillar ju efterrätter så jag tar chansen att prova på och ta ut svängarna när jag kan.

Vi hade tur med vädret så vi avlutade kvällen vid grillplatsen. Vi eldade och grillade korv och halloumi. Det var stjärnklart och vi märkte inte att det var kallt förrän vi gick in - det blir lite kyligt om ryggen fast man sveper in sig i filtar.

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Kräftor är bland det godaste jag vet, spec de vi fångar själva ;).

Så mysigt det ser ut med grillplatsen i mörkret. Man skulle behöva sitta på en roterande stol så värmen fördelades på kroppen ;).

Kram