torsdag 26 november 2009

Snart jul i vårt hus

Julen har flyttat ni i vårt hus - nästan överallt. Jag har inte plockat fram allt och har ännu kvar att byta gardiner i sovrummet. Ovan syns ett av våra tre fönster i vardagsrummet. Lite dålig bild men lite mysig ändå.

Här är adventsljusstaken som jag har på köksbänken. Hittade långa kronljus på Rusta som blev perfekta som adventsljus. Jag brukar hinna elda ner de mesta av de fyra ljusen.

En favorit! Yngsta sonen har gjort den på skolan (i 4 eller 5). Jag gillar den jättemycket!! Han ska få tillbaka den när han har egen familj och börjar bygga upp sina egna jultraditioner.

I morgon är det fredag och dags för fredagsmys! Det kan bli basket men det kan lika gärna bara bli att slappa i soffan framför Idol.

Trevlig första advent!

4 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Tack för besöket i min blogg, nu hittade jag hit och åh vad fint du har!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Persiljas Hus sa...

Oj vad juligt och mysigt ni har det! Du är en riktig julnjutare! Jag är lite mer sen startad. Börjar med lite och så går vekorna och innan jul är det maxat. :)
Tycker mycket om burkarna jag ser på bilden på sidan! Julhjärtarna från ikea för fem år sen är också supervackra!

Persiljas Hus sa...

Äh, det går inte att lägga in min skönahemadress, den tar bara första bästa googleadress. God jul om vi inte stöter ihop innan!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Du verkar ha fullt upp du med så här veckorna före jul. Man blir så trött när det är så mörkt och ingen snö, eller hur. Hoppas du inte har det alltför stressigt!