tisdag 10 november 2009

Michael Jackson och jul

Bild från nätet

Tänk att det bara är några helger kvar till första advent!
Wiiihiiii!! Hör ni att jag låter som Michael Jackson? Jag har precis sett filmen This is it och jag kan ärligen säga att den var bättre än vad jag väntat mig. Han skrev mycket bra musik.
Åter till advent... Har redan köpt alla jultidningen jag hittat - vilket är några stycken. Ingen så där riktigt riktigt superbra måste jag säga men jag köper i alla fall de jag kan komma över varje jul.
Vi har fått snö i veckan och minusgrader. Wiihiiiii! Jag har gjort i ordning fågelmaten i äppelträdet och i syrenen vid bron så att de överlever ännu en vinter. Det blir lite skräpigt i buskrabatten men det tar jag. Jag gillar fåglar. Det är mysigt att äta frukost och titta på dem på mornarna.

Yngste sonen har vaccinerat sig idag. Han är öm i armen och vi får se om han får feber, vilket inte är ovanligt har jag förstått. One down - three to go. Vi övriga får vänta några veckor innan det är dags för oss - allmänheten.
Ha en trevlig vecka!

2 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Ser att du håller på som jag, och matar fåglarna, visst är det kul när de kommer och äter.

Lea sa...

Men att fåglarna håller på att äta en ur huset är då sanning. De rivstartade hösten med att käka 5 kg jordnötter på drygt en vecka..hm de får nog hålla tillgodo med solrosfrön i framtiden. Jag vaccinerade mig igår också och är än så länge bara lite öm i armen :-)
Ha en skön helg!
/Lea