måndag 14 december 2009

Granen är klädd

Tiden går fort just nu. Jag har inte riktigt fattat hur lite tid det är till julafton. Helgen har varit hur tråkig som helst. En lindrig trafikolycka med nära släktingar inblandade, migrän och en trasig tvättmaskin har tagit all kraft i helgen. Så inget blev bakat och de sista julklapparna inte inhandlade. Som tur var blev det lite glögg, ost och pepparkakor på söndagskvällen! Så lite mys blev det trots allt.
I morgon blir det en snabb arbetssväng till huvudstaden. Tyvärr är det lite knapert på kontot så att det ska kunna shoppas så mycket. Men en sväng in på Zara blir det i alla fall. Brukar köpa något till yngsta sonen på herravdelningen.
Tvättmaskinen är jag fortfarande utan och räknar inte med att det löst sig före jul...
Stressa inte bara i allt julstök - glöm inte att njuta!!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker gran - nu blev jag så nyfiken på Zara - var ligger det?

Kram Maud

Vända blad sa...

Hej vännen! Ujuj, det lät inte som nån vidare helg...:( Skönt att olyckan iaf gick "bra"! Som en klen tröst kan jag säga att jag inte köpt en enda julklapp än...helgen är räddad med andra ord. Ha det gott och titta in till mig om du vill, jag har en liten tävling just nu!
Kram Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Kändes som om det kunde varit jag som skrev ditt inlägg :O
Samma här, har inte fattat att julen är här nästa vecka. En släkting råkade ut för en olycka igår. Är lite krasslig själv av en gammal skada. Vår varmvattenberedare har gått sönder så det blivit vattenskada på väggen = utgifter = knapert i kassan.
Men jag tog glögg ikväll, kröp upp i soffan och njöt och låtsades som om problemen inte fanns ;)

Ha en fin helg

Kram Viveka