måndag 13 oktober 2008

Halvvägs mot jul

Jag har hängt upp nya gardiner i vardagsrummet. Äntligen! Har letat efter beiga gardiner med kravet att de inte ska vara så dyra (har nämligen tre fönsterpar i vardagsrummet). Men hur jag än har letat på alla affärer så har jag inte hittat något. Så igårkväll tog jag tag i att inventera i gardingarderober. Gissa vad jag hittade! Beiga gardiner (ett av mina favoriatgardering - hur kunde jag glömma bort dem?!) och det kan man kalla till en billig penning. :-) Så i kväll har jag strykt och grejat. Är så nöjd så! Nu ska jag styla om lite mer och lägga till några röda detaljer (kuddar och filtar bl a). Då får jag det så där röd-beige-vitt som jag ville ha det. Jag bruka ha dessa upp till jul men i fjol köpte jag helröd gardiner från Jotex och jag vet inte riktigt om de ska upp till jul eller inte. Jag känns inte så just nu.
Jag har vunnit denna hjärtgardin på Tradera. Den blev fin som fönsterduk. Jag har ju fått dille på att ha remsor i fönstret. Det är ju för att dölja den fula svarta fönsterbrädan i sten. Det blir ljust och fint att ställa saker på.

Såna här guldiga kristallyktor och kristalljusstakar med gnistrande prismor är det i stort sett ingen annan än jag som är intresserad av på Tradera. I vintras hade jag en hel bricka med olika modeller på vardagsrumsbordet. Jag har köpt dem billigt och samlat på mig några - ni förstår? Mer av allt... Min man tycker inte om dem. Men jag gillar ju kristallprismor och tycker att de är lite lagomt kitchiga.

10 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken tur att du inventerade först, nu kan du ju unna dig annat istället;)

Kram Viveka

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefina gardiner :) Allers julmagasin var verkligen bra. Finns mycket där i som jag kommer att göra.
kram annika

Golden&Vitt sa...

Tur man kan fynda i sina egna skåp, fint blev det med gardinerna.

jag har oxå svarta "fula" fönsterbrädor och gamla , från 1971 när huset byggdes, så tack för tipset om spets på dom.

Visst är det gammalt min byrå, min farmor har haft den så länge jag kan minnas...och det är ju ganska länge ialf *fniss'

Julkatalogen från allers måste jag be mannen köpa, själv ligger jag i en hejdundrande förskylning...

Ha en bra vecka/ annika från Haparanda

Gårdsromantik sa...

Vilka snygga gardiner.

Jag var som galen efter sådana där bordslystrar ett tag - tror jag har 5 st - dom lyser jättefint i mörkret! Alla är köpta på Tradera - tyvärr var det fler som ville ha dem...

Kram Maud

Florist-javisst sa...

Tack för att du lämnade en kommentar hos mig. Jag tycker också om hjärtan. Hjärtvasen har jag också hemma. Just nu har jag ormhassel i den, i våras hade jag körsbärskvistar.
Var har du köpt ljusbyn? Hjortgården, är det en butik eller?
Jag har letat efter såna hus att ha värmeljus i.
MVH Maria.

Unknown sa...

Så jättefina saker du "fyndat" Ibland ska man ha tur :)

Det var ett tag sedan jag var här, så jag ska "botanisera" bland inläggen hos dig.
Ha en underbar helg!

Kram Vero

Vända blad sa...

Vilket fynd du gjorde! Närmare än du kunde ana...
Köpte också jultidningen, det fanns mycket bra i den som jag förhoppningsvis kommer att ta mig an!
Ha en trevlig helg, kram Maria

Vitt och blandat sa...

Heeej vi har likadana gardiner!!! Mina kommer att hamna i köket över jul - myyyyysigt =) Allers jultidninge verkar måsta inhandlas - finns sånt ute redan?!!

Kramar/Anneli

annette sa...

Ja, julen betyder mycket för många, själv firar jag av olika orsaker inte jul, men tycker ändå om att se allt vackert som alla andra pysslar med inför denna helg!

Ha det så gott!

//annette

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Men så fint och juligt du har det! Ja, nu är det vintertid så det är bara att göra det bästa av situationen ;-) Ha en skön helg!