tisdag 26 januari 2010

Snöstorm på ingång

Här är det ommöblerade vardagsrummet. Ser du Persilja - det är ju beigt och inte alls i din stil. Den nya randiga soffan är väldigt sittvänlig (pensionärssoffa säger ju barnen) och den går även att ligga i. Det blev jättebra! Nu går det även att använda reclinerfunktionerna i skinnsoffan. Har köpt nya gardiner från Jotex och jag har hämtat ut paketet idag. De var över förväntan! Verkligen jättefina!
Det blåste mycket när jag for från jobbet och nu blåser det ännu mer. I morgon ska det bli storm och snöoväder. Det ska tydligen hinna falla ner ca 20-30 cm snö och vi uppmanas att inte färdas på vägarna om vi inte måste. Jag har dock en del saker inbokade i morgon som jag måste på (träning, utvecklingssamtal) så jag får se hur det blir.

Min arbetskollega håller på att flytta och rensar i förråd och skåp för fullt. Titta vad fina moccaservis jag fått! Jag kan ju inte låta bli fast jag redan har några. Jag använder dem som efterrättskoppar och kannan går att använda som vas. Tallrikarna nedan är de jag köpte på återvinningen för tre kr styck. Jag gillar texter - jobbar ju som sekreterare och håller på med ord och texter hela dagarna.

Ha en härlig vecka!

4 kommentarer:

Vintage sa...

Fint du har det! Kramar Susanne

Vända blad sa...

Hej vännen! Vad fint du har, ett riktigt vårfräscht vardagsrum! Pensionärssoffa? Haha, ja men den ska väl räcka länge, eller...;)
Ha det gott i stormen!
Kram Maria

Persiljas Hus sa...

Men hallå kära vän! Jag har också en beige soffa!!!! :):):) ALLT behöver ju inte vara färgglatt och du har supermysiga kuddar i soffan som gör det hur färgglatt som helst!!! Så det är VISST min stil. :):):)
Visst är det bara den randiga soffan som är ny? Den andra hade ni eller?
Och så har du tagit bort de svarta fåtöljerna...? JÄTTEFINT hur som helst.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad fint det blev i vardagsrummet! Hur klarade du snöstormen? Vad det drevade och snöade och blåste! Hoppas du inte körde fast!