måndag 4 januari 2010

Morrrrrr

Bild lånad från nätet

Migränen har slagit till idag och jag har varit däckad fram tills nu. Morrrrr - det är inte roligt att "tappa" en hel dag. Dessutom blir jag lite trött av medicinen så att det blir följder även efter migränanfallet. Hur som helst så är medicinen guld värd men vissa dagar - som idag - så hjäper den inte riktigt. Jag har tagit två tabletter med några timmars mellanrum men illamående och huvudvärk kunde inte stoppas. Planeringen för dagen sprack - jag har inte gjort något vettigt idag. I morgon åker vi till släktingar i Umeå och på torsdag börjar jag jobba igen.
Jag vill bli av med julen hemma! Jag älskar julen men nu längtar jag efter lite mer våriga färger hemma och tulpaner!! Hittade snygga våriga gardiner i Jotexkatalogen som jag fick idag och till bra pris. Fast jag har ju gardiner i skåpet om jag tänker efter ordentligt.

2 kommentarer:

Persiljas Hus sa...

Jag lider också av månatlig migrän och blir nyfiken på vad för slags medicin du har. Jag använder eeze ibland men de hjälper inte så bra. Då måste jag ta dem innan jag fått migrän och det är svårt. Jag blir också groggy efter svår migrän hela dagen efter. Utan medicin. Så det spelar nog ingen roll om jag tar eller inte. Men finns det medicin som hjälper skulle det vara guld eftersom man ofta måste göra saker trots migränen.

Vända blad sa...

Hoppas du mår bättre idag, även om kylan kan ställa till en del! Jag sitter här med en värmevetekudde bakom nacken och doftar tigerbalsam...Jobbigt att ha ont, men nu har det värsta lagt sig.
Ska nog plocka bort julen imorron!
Ha det gott!
Kram Maria