söndag 17 januari 2010

Rosigt

Rosa och turkost är vårfärger för mig. Så snart julen är bortplockad så är det rosa och turkost som gäller hos mig. Vi har köpt ny soffa - beige sittvänlig säger vi medan tonåringarna säger pensionärssoffa - och möblerat om. Vårt soffbord blev nu alldeles för litet men det satsbord jag köpte förra året kom till väldigt bra användning. Har tittat runt efter ett nytt fyrkantigt soffbord så det får bli nästa inköp.


Jag köpte 4 stycken koppar på Åhlens idag. Min man har diskat sönder några av de rosenmuggar vi har sedan tidigare så jag har fyllt på förrådet. Jag har köpt gamla kaffekoppar med fat både på tradera och på Röda korset och de använder jag också ofta. Det är jättegulligt att servera efterrätt i kaffekoppar (ex tobleronemousse som jag gjorde igår till kräftmiddagen vi bjöd några vänner på).

Jag köpte även några nya tallrikar på återvinningsmarknaden. De är beiga med texten "Lunch Supper Dinner" i svart - jättefina! 18 kr för sex tallrikar - kunde inte låta bli. Fast vi har nog med tallrikar... Jag tror att jag nämnt det tidigare men jag gillar porslin.

7 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Fint porslin gillar jag också, kan man aldrig ha för mycket av, det är skåpen som är för små...
Kram Anna

Unknown sa...

Hej
Vilken fin blogg, mycket att läsa.
Har legat lågt med min blogg, man blir lat när man är ledig, men nu är den igång igen.

Du, på återvinningen kan man hitta mer än man behöver, mitt habegär triggar igång just där.
Kul att kunna fynda.

Ha en underbar vecka
Kramar
/Maggan

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Tänk, när jag såg koppen tänkte jag att den verkligen är du! Fast jag inte ens vet ditt namn, men du har ofta sånt rosigt porslin i bloggen. Den var jättesöt! Gillar du kaffekopparna på Lagerhaus med ros? De är söta tycker jag men har ingen plats för fler kaffekoppar...

Golden&Vitt sa...

Underbart porslin, jag har fyndat tallrikar jag oxå, alldeles som att man inte har nog..hi hi

Hoppas ni får hund/valp feber i familjen, det är ju sååå mysigt( säger jag som har 3 golden runt mig jämt)

Ha en bra dag/annika

Vända blad sa...

Ååå vilken underbar kopp! Härligt med lite vårfärger även om det är mycket kvar av vintern ännu...
Ha en fortsatt fin vecka, snart är det fredag!
Kram Maria

Persiljas Hus sa...

Bild på soffa och ommöblering tack...:) Älskar att spana in sånt! Ha en trevlig helg! En annan är med sonens basketlag på cup hela lördagen med start 8 i Boden...:( Ingen sovmorgon alltså. Mannen är coach och jag lagledare så båda måste åka...
Det slipper man när de blir så stora som dina eller hur! :) Fast det är KUL. Det är det. Om de bara lade matcherna liiiite senare....:D

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja vem är inte galen i porslin :)
För flera år sedan fick jag en underbar kaffeservis av min kusin. Hon var helt enkelt trött på den . Det var både koppar, fat, assietter, kaffekanna, gräddsnipa och sockerskål. Så mycket beröm vi fick för den. Men så plötsligt en dag fick jag för mig att rensa bland allt porslin. Tyckte det var trångt och rörigt i skåpen. Då åkte den iväg på loppis för lite o ingenting. Men åhhhh så jag har ångrat mig efter det.

Kram Viveka