tisdag 22 december 2009

God Jul!

Alla julklappar är inköpta och maten inhandlad. I morgon blir det till att göra knäck och revbensspjäll samt griljera skinkan. Det är så skönt att vara ledig och nu tror jag även att julstämningen kommer. Vi har fått mycket snö de senaste dagarna så det går inte att klaga på vädret längre.
I morgon är det uppesittarkväll. Då slår maken och jag in alla julklappar. Han kommer i vanlig ordning klaga på att jag tar för lång tid på mig med att pynta paketen... :-) Vi drycker glögg, spelar lite bingolotto, äter en skinkmacka när skinken kommer ut ur ugnen och kanske dricker jag en julcider. Vi ska även premiärinviga eldkorgen som maken inhandlade igår. En sådan har stått på önskelistan länge och igår hittade vi en till rimligt pris.

Jag önskar dig en lång härlig ledighet och en riktigt God Jul.

4 kommentarer:

Vända blad sa...

Önskar dig och familjen en underbar jul!
Kram Maria

Dubbelörn sa...

Det var ingen rebus *gapskratt*. hade troligtvis kommit åt nån knapp. Nu är texten läslig igen ;).

Önskar dig o de dina en skön o underbar jul!

Julkramar

Gårdsromantik sa...

Kikar in och önskar en riktigt God Jul!

Kram Maud

karin-odlar-sin-trädgård sa...

En riktigt God Jul önskar jag dig och din familj!
kram!
/Karin