söndag 3 maj 2009

Farmors kors

Långhelgen är över. Hoppas att det blir lite varmare framåt. Det har blåst lite kyliga vindar idag. därför väntar vi med att städa balkongen och altanen samt med att putsa fönstrerna. Dukningen på valborgsmässoafton var somrig, se ovan.
Var till IKEA igår och möttes av en överfull parkering. Det hade jag inte väntat mig! Trodde att alla var hemma och pysslade i trädgården. Ja utom vi då som hade lite ärenden på IKEA. :-)Handlade dock ovanligt lite. Mina väninnor var dock bättre på att shoppa loss.

Min farmor hade detta kors som halsband. Jag är så glad att jag fått det. Hon var djupt religiös och hade det alltid på sig. Jag funderar på att sätta en svart läderrem till det. Visst borde det väl passa till?

Ha en härlig vecka!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket vackert kors det kommer bli fint med en rem runt de, tänk vad bra att den får vara framme och göra "lite nytta" samtidigt som du får njuta av ett minne från farmor.

Visst är det konstigt att man alltid tror att man är ensam vart än man åker, jag var till Ikea en vardag före lön och då var jag nästa ensam där...skönt!

Kram Pernilla

Dubbelörn sa...

Härligt att ni också börjar få vår där uppe. Här gick det så otroligt fort. Löjtnantshjärtan blommar nu för fullt :).

Kram

Karin Lindström sa...

Hej!

Korset är jättevackert, och jag tror det kommer att passa jättebra med en läderrem! Vad härligt att våren börjar komma till er också nu! Det är verkligen underbart med lite grönt i omgivningarna.

Tack för din rara kommentar! Jag blir så glad när du kikar in. Jag hittade en god dessert hos dig idag! Tobleronemousse måste jag ju bara prova, det lät smaskens!

Ha en fortsatt bra vecka och sköb helg!
Många kramar
Karin

Vända blad sa...

Hej! Vilket underbart kors!! det blir jättefint med en läderrem till, visst visar du oss sen ;) ?
Jag har ett kors med bruna stenar och brun rem (typ mocca) som jag gillar jättemycket.
IKEA är ju alltid kul, nu börjar jag längta, det var längesen vi var där...
Ha det gott!
Kram Maria

Ingrid sa...

Trsäkorna är riktigt sköna, de har ju en sviktande gummisula och är lite uppbyggda inuti. Jag älskar dom, sedan är dom ju toksnygga också ;0)

~Livet i byn

Vit Spets sa...

Godmorgon!

Underbart kort, vilken glädje att det är från din farmor. Blir nog jättefint med en rem till...
Ikea - senast jag var där var nog i höstas... blir nog en tripp framåt hösten!
Önskar dig en härlig helg, vi har mulet & regnigt...
//Siv

Viveka i Bläckhornet sa...

det var verkligen längesen jag var på Ikea nu. Men vi har ju 25 mil enkel väg att köra, så det blir ju ingen tvärsväng direkt.
Idag skiner solen och trädgården väntar :9

Kram Viveka