måndag 11 maj 2009

Projekt

Här är ett planteringsprojekt, eller några kanske jag ska säga, klätterros, hallonbuskar och bärhäggmispel. I väntan på en friggeboda som aldrig blir av så har jag avstått från att plantera hallonbuskar. De skulle stå vid en kanten på friggebodan var det tänkt. OM det någongång dyker upp en friggeboda så får jag väl köpa nya buskar. Jag älskar hallon! Det var de två sista plantorna av den sort jag köpte men det kanske kommer hem fler.


Rosen är en New dawn. Den är så vacker! Jag måste erkänna att jag inte riktigt vet var den ska hamna men någonstans finns en plats för den. Hoppas att den överlever vintern!


De två buskarna är bärhäggmispel, Saskatoon, som ska ge goda bär dessutom. Jag vet i alla fall var de ska planteras för de ska bli ett insynsskydd mot gatan när man sitter vid grillplatsen.

Ååååhh vad jag längtar till man kan börja gräva lite! Jag har inte köpt jord ännu men kanske i helgen.

Snart är det dags för rabarberkräm och rabarberpaj! Det är sommar det!



Denna plåtbricka hittade jag på Röda korset för en femma. Den kommer att vara perfekt för att ta med frukosten ut på altanen. Den används redan flitigt så fort tillfälle ges.

1 kommentar:

Helena sa...

Hej! Är här för första gången! Ska kika runt lite på din blogg nu! Ha en bra dag! Kram Helena