tisdag 19 maj 2009

Härliga helgen!

Vilken härlig helg det var! Varmt och soligt väder, äldsta sonen fyllde 19 år och melodifestival med goda vänner. Man vill nästan stanna tiden och ta in att det är snart sommar och se på lövsprickningen i slowmotion. Jag har börjat pyntandet ute. Har bl a satt upp speglar som ger så fina solreflexer. Vi fick skratta åt syrrans hund som jagade reflexerna runt runt.

Nu kommer dessutom en helg med extra ledighet, kristi himmelsfärd. Det ska bli så otroligt härligt! Maken och jag ska handla skärmar i morgon kväll till den altan han håller på att projektera för fullt och som ska påbörjas i helgen. Tyvärr utlovas lite regn men maken behöver vila upp sig också.
När släkten kom för att uppvakta 19-åring bjöds det på smörgåstårta vilket är sonens favorit och som han alltid önskar sig när han fyller år. Det var en härlig kväll och vi fick bl a se gårdsharen (som INTE är någon favorit hos mig). Den är inte det minsta rädd fast man är ute på gården. Morrrrrrrr.

Ha en härlig långhelg!

5 kommentarer:

Lea sa...

Visst är det härligt med äntligen gröna blad och härligt grönt gräs.

Var filmen bra? Jag har såå lust att gå på bio men kommer inte ihåg senast vi var på bio jag och gubben. Var i alla fall innan barnen...med andra ord mer än 6 år sedan...suck vad tiden går.

HA det gott och snart är det loppissommar!
/Lea

Ingrid sa...

Jag längtar tills sommaren kommer på riktigt. Här hos oss vill det sig inte riktigt...och nu ser det dessutom ut som om det ska bli regn.

~Livet i byn

Gårdsromantik sa...

Visst var det härligt väder i helgen - nu kom det ju lite regn - men då växer häcken bara bättre!

Så härligt med långledigt...ja jag har ju öppet i butiken - men det är ju bara skoj!

Kram Maud

Vända blad sa...

Ååå, mums med smörgåstårta, det är en storfavorit här också! Kul med lite nya planteringar på tomten, du ska se att rosen kommer att bli jättefin!
Önskar dig en skön helg med vackert väder!
Kram Maria

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad kul det lät med speglarna, är det små prismor som du sätter i träden eller? Jag tycker också att smörgåstårta är bästa tårtan, hoppas han var nöjd med hela sin dag!
Trevlig fortsättning på helgen, sitter vid datorn bara på grund av hagelskuren som nyss drog förbi, det har verkligen varit härligt trädgårdsväder!