måndag 23 mars 2009

Trädgårdslängtan

Veckorna går hur snabbt som helst nu. Det är ändå skönt när måndagen är avklarad. Då är veckan i gång och helgen ligger framför en i stället för bakom en. Men det är väl tur att veckorna rinner iväg - snart sitter jag där på uteplatsen med morgonsol och dricker mitt morgonkaffe och min morgonsmoothie!! Jag lääängtaaaaar!!!!!

Jag längtar också efter att få börja gräva, plantera, gödsla och rensa. Har ju köpt alla fröer som ska ner i odlingslådan. Håller som bäst på att planera och fundera på blommor till lådor och krukor. Pelargoner förstås. Har hittat en ny mårbacka (ny för mig i alla fall) - mårbacka tulpan. Hoppas att den går att få tag på i min närhet! Annars går det att försöka få en på tradera men det är ju inte läge att få någon planta skickad till mig nu. Det är för kallt för att de ska överleva.

Jag fick en kurs av min man i födelsedagspresent - trädgårdsdesign - som jag ska gå i början av april. Håller för fullt på med att förbereda bilder att ta med mig och att tänkta till vilka projekt jag vill fokusera på. Det kommer väl inte att minska längtan utan snarare tvärt om...


Ha en riktigt härlig vecka!

7 kommentarer:

White cotton grass sa...

Jag längtar också efter våren!!!
:)

kram

Ingrid sa...

Det är många nu som vill ha vår, jag önskar våran säsong var lite längre här i norr det känns alltid för kort.

Kul med trädgårdskurs!

~Livet i byn

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Ser nästan overkligt ut, den där sommarbilden. Årstidsväxlingarna är fantastiska! Börjar längta efter pelargoner, vill också ha den där tulpanvarianten.

Vända blad sa...

Men du vilken bra present! Fast det ser redan väldigt fint ut på uteplatsen ;)
Bara två av min pelargoner har överlevt vintern så det blir till att skaffa nya...
Ha en bra dag i solskenet!
Kram Maria

Anonym sa...

Vad roligt med en trädgårdskurs och den där pelargonen var verkligen fin.
Kram Susanne

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och tack för omtanken inne hos mig!

Vilka härliga sommarbilder. Dagen innan jag föll hade jag köpt frön som jag skulle plantera men nu får vi väl se hur det blir med det.

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

Vitt och blandat sa...

Hej!!

Jag har varit in och kikat hos dig oxå ibland. Vilken underbar hörna du har!!! Jag förstår att du längtar att få återskapa den igen. Kanske man till sommaren får sig en kopp där? =) Kramar