söndag 15 mars 2009

After party

Idag var det dagen efter gårdagskvällens partykväll. Ja party och party. Det var en trevlig kväll i goda vänners lag. Här ovan syns det som måste handdiskas. Övrigt finns som tur var i diskmaskinen. Vi åt och drack gott, såg melodifestivalen och slog vad om vilka som skulle komma etta till trea. Min man vann. Alla män tog det på blodigt allvar och hade läst på om vilka som var favoriter. Jag röstade med hjärtat på Måns och Alcazar samt Malena för att den var lite annorlunda. Det kanske blir så att Malena tar Moskva med storm - det är en låt som sticker ut lite. Fast det är lite tråkigt att det inte går att sjunga med i den.

Från dukningen igår kväll där jag använde en rosa engelsk pelargon och IKEAs ljuslyktor med flytljus. Samt kristallglas, gulliga roskoppar och silverbestick. Efterrätten var kaktuscitronsorbet serverad i höga glas med mousserande vin. Enkelt, festligt och gott!

Det har fatet sprang jag på när jag besökte Indiska. Fint eller hur?! Det är "broderat" mönster på det. Jag har det som fruktfat för tillfället.
Idag har det droppat från taket hela dagen. Härligt! Jag har fått en riktig känsla av att våren är på gång. Min syster har bjudit ut mig på en trevlig middag eftersom jag fyller år i morgon och hon inte kan komma på grund av jobb. Tack för den mysiga middagen!
Jag önskar er alla en bra vecka!

6 kommentarer:

Carina sa...

Gokväll i stugan...vi tyckte nog att rätt låt vann, jag sa det redan i början av veckan att hon tar hem detta, men det var ingen som trodde mig då.
Jo du reportaget blev rätt hyfsat, och visst ser jag ganska smal ut på bilden, hehe!!!Annars är det ju så med foton att dom har en förmåga att förstora upp allt.
tjing,
Carina

Anonym sa...

Fatet från indiska var jättefint. Melodifestivalen är alltid kul att se men jag tycker fel låt vann jag ville att Alcazar eller Måns skulle vinna.
Mvh Susanne

Vit Spets sa...

Halloj där!
Ser ut som om Ni har haft det jättekul - även om killarna tog det på allvar =)
Ljuvligt fat från Indiska...
Önskar dig en härlig vecka
//Siv

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad kul att ha kompisar över och se melodifestivalen! Jag hade inget bra sällskap, min tolvåriga dotter som är schlagertokig var i Stockholm och såg genrepet och nu vill hon göra det varje år hädanefter ;-)

Vända blad sa...

Hej o grattis! Jag och dottern höll på Alcazar, men jag tror ändå att "rätt" låt vann ;)
Visst går det lite lättare att diska när sakerna är så fina...Funderade på att köpa den där koppen på Indiska, men lät det vara, ångrar mig lite nu!
Kram Maria

livet på utanäs sa...

Jaha, då är vi "Fiskar" båda två för jag fyller år på onsdag (grattis i förskott )

Joho, det går visst att sjunga med, varför inte i duschen eller i bilen , det är bara att vråla på, hur det låter var ju en annan sak =D

Ha det nu så bra i vårvädret !
Kläm Sussi O