fredag 5 juni 2009

Studentförberedelser

Min äldsta son går ut gymnasiet nästa fredag. Jag minns själv den dagen som både vemodig och samtidigt härlig på något sätt. Jag kändes mig vuxen och klar. Även om min son är ganska ansvarstagande och allt så vet jag inte om jag kan kalla honom vuxen. Men det har väl att göra med att ens barn alltid är barn tror jag. Det spelar ingen roll hur gammal jag är min mamma oroar sig fortfarande för mig.

Jag håller på med lite förberedelser inför den stora dagen. Vi firar även min systerdotter som går ut nian, vilket också är en milstole. När jag funderar på hur stora barn vi har så blir man nästan lite rädd - åren går fort. Fast jag lever här och nu! Tänker inte så mycket på vad som komma ska.

Det blir bubbel, smörgåstårta, kladdkaka m m på fredag tillsammans med närmaste släkten. Jag är ledig och ska stöka lite innan det är dags att ta emot honom med en lite pinsam bild utanför skolan. Känner jag mig själv så kommer det att komma en liten tår då. Det gjorde det förresten när jag själv sprang ut på skolgården för att möte familjen...

1 kommentar:

Vända blad sa...

Hej vännen! Så roligt att förbereda ett studentkalas...man minns ju själv hur det var att ta studenten. Overkligt och härligt på samma gång! Hoppas vädret blir bättre än vad det är nu, man blir ju så less på denna blåst!!
Jaså du var på Vårruset, kul! Har inte varit med på två år men någon gång mer blir det säkert! Ha det gott!
Kram Maria