lördag 6 juni 2009

Jordgubbspremiär!

Idag till efterrätt var det dags för premiären att avnjuta svenska jordgubbar. Jättegoda! Fast det kändes lite tidigt eftersom premiären brukar vara till midsommar. Men de kanske är odlade inomhus... Mina egna jordgubbsplantor blommar fast det lär dröja till det blir några bär. Det är så himla kallt ännu, just nu 8 grader. Det har regnat fast solen är framme. Det är så himla vackert med både sol och regn - en kontrast och motsats som blir lite spännande.

Maken sitter framför fotbollen, yngste sonen är ute med sitt kompisgäng och äldsta sonen ska iväg till grannstaden för att cruisa runt. Yngsta sonens gäng dyker upp senare för att grilla lite korv på gården. Själv ska jag planera lite vidare kring studentandet på fredag.

Ha en härlig söndag och glöm inte att rösta!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Härligt med Svevks ajordgubbar - vi har plantor i trädgården - väntar redan på resultat! ;-)

Kram Maud

Ingrid sa...

Mmmmm...mitt favoritbär. En av de saker jag längtar efter att få äta.

~Livet i byn

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ gott:)
Kram Lallis

Ingrid sa...

Jag har ringt och beställt det, är ca 2 månaders väntetid då jag beställde mitt. Men hon kan ju ha hunnit i kapp nu. Så fort jag får klartecken från Jenny lägger jag upp mail och telefonnummer till henne.

Om du vill kan du maila mig så skickar jag det via mailen.

~Livet i byn

Anonym sa...

Vad sugen jag blev på jordgubbar men jag åt faktiskt jordgubbstårta i fredags. Hoppas att ni har det bra.
Kram Susanne

Huset vid ån sa...

Hej! Tack för titten inne hos mig...Vilken härlig o somrig bild du visar! Mums vad gott det ser ut! Varmt välkommen tillbaka! Kram Therese

Hjortgården sa...

Igår åt jag också svenska jordgubbar - vilken njutning!!!

Kram Maud