lördag 13 juni 2009

Starten på sommaren 2009

För mig är skolavslutningen starten på sommaren. Det hänger väl med sedan jag var liten och skolan slutade och då började sommarlovet. Vi hade så varmt och härligt väder igår och så blåsigt och trist väder idag, dvs vilken timinig för alla skolelever!! :-)

Jag var klok och förutseende och använde mascaran Kanebo 38 grader igår. Den tål hur mycket tårar som helst utan att rinna!! Jag har så lätt för att gråta och det var många tårfyllda ögonblick när vår student firades igår. Allt var jättetrevligt och studenten var mer än nöjd. Närmsta släkten var här och vi firade även studentens kusin som gått ut nian. Vi började med mousserande och snittar och avslutade med kladdkakemuffins med grädde, jordgubbar och flagga (naturligtvis!). Kom just på att jag glömde fota buffén...

"Idag medvetslös - i morgon arbetslös" stod det på en skylt som studenter satt upp på sin lövade skrinda. Tyvärr ligger det mycket sanning i det. Det är ingen rolig situation för ungdomar att komma ut i arbetslivet just nu. Men jag tänker positivt så det kommer säker att lösa sig.

Det blir en liten konstig dag idag. Efter alla föreberedelser under flera dagar så går luften ur idag. Tror att jag ska försöka få med mig ungdomarna ut på middag idag. Maken är på V75 i grannstaden så han kanske hinner ansluta.

Den här bilden har sonen tagit någongång ca 02.00 en kväll i veckan. Midnattssolen. Längtar efter semestern så oerhört när jag ser denna bild. Det är ju inte länge kvar nu...

Nu ska man ladda om till midsommar. Konstigt att det är helgen efter skolavslutningen. Det brukar inte vara så. Nu måste väl ändå det komma ihållande sol och med det värme...

Ha en härlig helg och midsommarvecka!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det dags att ladda om till midsommar nu. Vi skulle bara behöva lite sol och värme för att få den där sköna semesterkänslan. Tur att man inte börjat semestern ännu. Idag vräker regnet ner så idag vet jag inte vad vi ska roa oss med. Kanske det blir lite pårlspont på väggarna i verandan.
Kram Susanne

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker bild - var är den tagen?


Hoppas bara att sommaren också är medvetan om att den skall starta:-)

Hade gärna sett lite solsken idag...

Kram Maud

Ingrid sa...

Ja visst var det turligt med vädret på skolavslutningen!! Men nu, då är det hällregn här!

~Livet i byn

iLife and Charlies sa...

Hej =) Ja, jag vill fortfarande hälsa på i din fina trädgård på en kopp fika och det vore skoj om du kom å hälsade på Charlie.

Jag längtar oxå nått ofantligt till semestern som startar v. 27

Kramar

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken fin bild på midnattssolen! Det var så roligt att se alla studenter i fredags, de var såå glada och det är verkligen stämning när alla dessa fordon med studenter på kör runt i centrum!
Jag förstår att du grät som hade en egen student!

Ingrid sa...

Tack för de värmande orden :0)

~Livet i byn

Ingrid sa...

Den är himla fiffiga pyramiden. De hade många av den i Happis. Jag har länge letat något att ha blommorna i som inte tar så stor plats.

~Livet i byn

livet på utanäs sa...

Trevlig Midsommar !

Vackra bilder ...

Vi hoppas på sol,värme och god mat =)

Ha det gott !
Kram Sussi O

Vända blad sa...

Jo, nu är det väl dags för lite sommar och värme! Härligt med semester, själv ska jag jobba hela sommaren...pust!
Så roligt med studentkalas! Här var det solsken på skolavslutningen, så det blev faktiskt lyckat.
Önskar dig en trevlig midsommar!
Kram Maria

Vit som snö sa...

Vad kul att du vill vara med i min utlottning! O nu fick jag hitta till dej!
Vilken ljuuuvlig bild din son tagit! O vet du, semester har jag fr.o.m idag!!!
Ha en härlig midsommar!
Kram Cilla