måndag 3 november 2008

Änglar och lyktor

Ja vad är väl hösten och julen för den med utan änglar och ljus? Här ovan syns en liten lampa (kan man väl kalla det) som jag fått av min syster när jag fyllde jämt. Jättefin eller hur? Ursäkta den suddiga bilden - men den förmedlar i alla fall mysigheten tycker jag.

Den här lyktan från IKEA gillar jag jättemycket! det är så fin spets på locket och runt ljuset. man kan även ha smala ljus eftersom hållaren är vändbar. Det finns en liten variant också som jag var sugen på att köpa igår när jag var på det stora varuhuset men jag var tvungen att välja lite så den blev "bortröstad". Jag köpte hur som helst en hel kasse med ljus i alla former och varianter.

Jag minns inte om jag visat mitt eldklot tidigare - antagligen har jag det. Köpte detta för några år sedan och har använt det jättemycket! Det är snyggast att elda marschaller i det men det är lite praktiskt att använda gravljus eftersom de brinner så länge. Jag tänder ett femdygnsljus på torsdagkväll och när man kommer hem på fredag så känns det lite extra mysigt att det brinner så där inbjudande och man får en härlig helgkänsla direkt.

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt när Julen närmar sig och man får tända Ljus och frossa i allt cahrmigt juligt.

Idag har jag beställt hem en massa julnostalgi till butiken...
Åh Vad jag längtar till jag kan ta fram allt pynt!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Glömde ju säga att din änglalljusstake var urcharmig!

Kram Maud

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint klot och änglaljusstaken är jättefin!
Kram Lallis

Florist-javisst sa...

Ja, lyktor kan man inte få för mycket av. Jättefina!

Jag har utmanat dig i min blogg, kika in o se om du vill...
Kram Maria.

nettans lantliga hem sa...

Vilken fin stol du visade i förra inlägget och vilken fin ängla lampa. De är ju så mysigt att få tända ljus överallt
Ha de!
Kram Nettan

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jättefint med ljus, utomhus blir det så välkomnande o vackert med levande ljus!!
Jeanette

Vitt och blandat sa...

Jag hade gärna julpyntat redan igår!!! Fin lyktaboll - var har du köpt den? Vi var oxå på IKEA i lördags, jag köpte en ny matta - blev hur nöjd som helst!!

Ha en bra helg, kramar/Anneli

Anonym sa...

Vilken fin lykta, jag har den i svart och blev kär i den direkt jag såg den.Ha det bra..
Kram Susanne

Anonym sa...

Jag har satt jord i krukorna och tryckt ner granarna sen när jorden fryser sitter dom jättestadigt. Lite kottar eller mossa som döljer jorden blir fint.
Kram Susanne