lördag 2 juli 2011

Nu har sonen och svärdottern flyttat in i sin nya och jättefina lägenhet! Den är en trea och det kommer ju att behövas när de tu blir tre i slutet av oktober. Lägenheten är byggd på femtiotalet och har bl a marmorfönsterbrädor. De bor på markplan och har då en uteplats. Sonen förstod att jag skulle gilla den för det är en plantering med träd och buskar (bl a den stora och härliaga rosenbusken) runt uteplatsen. Han hade rätt - jag kastade mig dit och sopade, drog upp ogräs och tog bort kvistar som hängde in. De kommer att trivas jättebra!
Jag har semester förresten. Så himla härligt!! Har varit ledig i fredags för att hjälpa till med flytten så nu börjar semestern på riktigt på måndag. Då blir det en utflykt till Skellefteå med maken.

2 kommentarer:

iLife and Charlies sa...

Åh - vilken UTEPLATS!! Så fint, ser ut som i utlandet =)

Tack för det fina inlägget! Jag har oxå semester, semster = läsnining! Har snart avslutat Nora Roberts "förföljd av det förflutna" samt Rupert (minns ej efternamn) "hästpojken" båda rekommenderas varmt!

Önskar dig en underbar semester

nettans lantliga hem sa...

Ha en trevlig sommar!
/ Nettan