söndag 30 januari 2011

Blått och vitt

Undrar vad som påverkar ens inredningstänk? Jag känner redan nu att jag närmare sommaren ska inreda i blått och vitt. Jag har redan klart för mig vilka gardiner som ska upp i vardagsrummet och att svärmors blåvita krukor ska fram. På IKEA köpte jag en vit matta som jag tänkte ha vid soffgruppen. Kuddar har jag också några i blått och vitt så jag får nog ihop det utan att göra några större inköp. I köket hamnar de blå gardinerna från IKEA med fint textade blomnamn. Någonstans har jag blivit påverkad till att tänka fram detta - utan att jag vet var.

Det är samma sak med orangt. Jag hade gröna väggar och oranga detaljer i mitt och syrrans rum i vår sommarstuga på 70-talet. Sedan dess har jag avskytt orangt. Fram tills nu. Jag tar varje chans att föra in denna färg i mitt arbete där jag kan designa inbjudningar etc. Så jag blir inte förvånad om det dyker upp orangt här hemma till sommaren. I gillestugan. Om jag skulle ta...

1 kommentar:

Monika sa...

Hej på dej!

Vilka vackra ljusstakar! Jättesnyggt med den blå manschetten!

Och himmel! Din servis på bilden till höger! Åh, så söt! Gillar!

Jag brukar också undra var alla idéer man får dyker upp ifrån. Mitt i allt så finns dom ju bara där. Och precis som Du så får jag en klar bild framför mej hur det ska se ut :o)

Ja, nog minns man 70-talet och den färgskala alltid :o) Vad jag förstått det hela så är det gult som är den "stora" färgen det här året.

Ha en fin dag!

Kram

Monika