onsdag 29 december 2010

Nyårslöfte

Det är inte alltid perfekt. Även om man tror att alla andra har den perfekta tillvaron, julen eller livet - så är det inte så. I många bloggar är det som visas upp en yta - så även i min. Det är lättare att visa upp sånt som känns bra och är roligt än sånt som är jobbigt och trasigt. Det är säkert fler än jag som har lite dålig kontakt med sina föräldrar samt oroar sig för sina barn. I de flesta bloggar jag läser så är det en riktig idyllmiljö med kreativa och effektiva kvinnor. Fast sån är inte jag. Jag har tusen idéer och jag genomfört enbart en promille av allt jag skulle vilja göra. Inte har jag målat något av borden som jag ställde in i vardagsrummet i somras, inte blev det en planering runt nya altanen på baksidan i sommar heller, inte tränar jag som jag skulle behöva och inte heller har jag nog med tid för släkt och vänner. Jag priorierar min man och mina barn i alla fall. Borde prioritera mig själv mer. Det får bli mitt nyårslöfte!

4 kommentarer:

iLife and Charlies sa...

Hej =) Ja, visst är det kul att man kommentera - jag tänkte, va 17? =) Ett riktigt gott nytt önskar jag dig oxå! PS vi har likadana gardiner, visst är dom underbara =) Varm kram /Anneli

nettans lantliga hem sa...

GOTT NYTT ÅR!
/ Nettan

Unknown sa...

Fint!

iLife and Charlies sa...

Hej - vilket underbart inlägg! Det är ju så sant!! Jag känner i alla fall mig mer stark och mer positiv nu 2011 än 2010; fy vilket skitår det var måste jag säga =(

Nya-tags-kramar från mig =)