onsdag 17 november 2010

Kyligt men härligt


Idag var det -15 grader när jag steg upp. Det syntes att det var kyligt och isigt ute. Men det var fantastiskt vackert när solen lyste vid lunchtid. Synd bara att man måste jobba!

Längtan efter advent är stor. Jag försöker få maken till att ordna två utegranar men det går trögt. Blomsterlandet har ännu inte fått in några granar. Det fanns inte heller några till försäljning på hantverksmässan förra helgen. Det går fort tills det är första advent så vi får se om det blir någon utegran.

Yngsta sonen och flickvännen är på en sistaminutenresa till Kanarieöarna och har det varmt och skönt. De kommer att frysa när de kommer hem på fredag...

I morgon åker jag på tjänsteresa norrut så jag borde ta och packa lite.

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Jag har hängt upp en ljusslinga på altanräcket o tar nog fram det mesta under nästa vecka. Orkar inte vänta längre! :D

Har redan lagt ut ljusslingor här inne, allt ljus åt folket *skrattar*.

Avundas inte din resa norröver. Mörkret här är tillräckligt för mig. Kommer ihåg när man bodde där upp o dec gav lite gryningsljus mellan 11-14. Däremellan var det becksvart! *brrrrr*

Stor varm kram